Warning: Undefined array key "HTTP_ACCEPT_ENCODING" in /home/dastre/domains/dastresi.com/public_html/index.php on line 1
راهنمای خرید مونوپاد به همراه معرفی بهترین مونوپاد برای خرید
پروفایل
راهنمای خرید مونوپاد

در این مقاله به معرفی به معرفی مهم ترین نکات راهنمای خرید مونوپاد و معرفی چند مونوپاد معروف برای خرید خواهیم پرداخت.

hosein ramezannia 22 دی 1401 250 بازدید

با روی کارآمدن گوشی‌های هوشمندی که به دوربین جلو مجهز بودند، تصویر‌برداری به صورت سلفی بسیار رواج پیدا کرد و شبکه‌های اجتماعی مملو از تصاویر به اصطلاح سلفی شدند. تصویر‌برداری با این سبک به مقداریر رواج پیدا کرد و بین مردم محبوب شد که وسیله‌ای با نام مونوپاد توسط بسیاری از برند‌های مطرح در زمینه تولید لوازم جانبی تولید شد که افراد بتوانند تصاویر سلفی بهتری را از خود یا جمع خود بگیرند. در این مقاله قصد داریم به نکات راهنمای خرید مونوپاد بپردازیم.

راهنمای خرید مونوپاد

بسیاری از شرکت‌ها و برند‌های مطرح دنیا در زمینه تولید لوازم جانبی و عکاسی با توجه به علاقه مردم برای تصویربرداری سلفی اقدام به تولید وسیله‌ای برای ثبت تصاویر سلفی بهتری نمودند. به طور کلی می‌توان مونوپاد را وسیله‌ای مناسب برای عکاسی سلفی با زاویه‌ای مناسب و کمی دور‌تر معرفی کرد. بر روی مونوپاد می‌توان موبایل یا دوربین عکاسی را قرار داد و زاویه‌ای مناسب را برای تصویر‌برداری سلفی تنظیم کرد.

مونوپاد‌ها مانند بسیاری دیگر از لوازم جانبی موبایل‌ها و ابزار دیجیتالی، انواع و اقسام مختلفی دارند و هر کدام از آن‌ها دارای ویژگی‌های خاصی هستند. برای خرید مونوپاد لازم است افراد ویژگی‌های آن را در نظر گرفته و بنابر اساس نیاز خود انتخاب درستی داشته باشند. در ادامه این مقاله در وبلاگ دسترسی قصد داریم به نکات راهنمای خرید مونوپاد بپردازیم.

مقدار تحمل وزن مونوپاد

یکی از مهم ترین نکات راهنمای خرید مونوپاد، بررسی و توجه مقدار تحمل وزن وسیله مد نظر برای خرید است. بسیاری از مونوپاد‌ها مقدار تحمل وزنی که دارا می‌باشند، تنها مخصوص به موبایل می‌باشد و این محصول گزینه مناسبی برای افرادی که قصد دارند از دوربین برای تصاویر سلفی استفاده کنند نمی‌باشد.

ابعاد و اندازه مونوپاد

یکی دیگر از نکات مهم هنگام خرید مونوپاد، توجه به ابعاد و اندازه مونوپاد برای موبایل است. برخی از مونوپاد‌ها برای حداکثر اندازه شش اینچی ساخته شده‌اند و اگر موبایلی با ابعاد بزرگ‌تری وجود داشته باشد، نمی‌تواند از آن پشتیبانی کند. توجه به ابعاد و اندازه موبایل و مونوپاد از دیگر نکات راهنمای خرید مونوپاد محسوب می‌شود.

جنس متریال مونوپاد

از دیگر نکات مهم و قابل اهمیت راهنمای خرید مونوپاد، توجه به جنس متریال مونوپاد است. هر وسیله‌ای از مقدار خاصی مواد اولیه ساخته شده است که می‌تواند دارای کیفیت قابل قبول و یا دارای کیفیت پایینی باشد.

بهترین مونوپاد‌های بازار از لحاظ جنس بدنه از آلیاژ آلومینیوم ساخته شده‌اند. همچین مونوپاد‌هایی که از فیبر کربن نیز تولید شده‌اند، جنس بسیار خوب و قابل قبولی را دارا می‌باشند. مونوپاد‌هایی که از فیبر کربن ساخته شده‌اند، گرچه از لحاظ وزنی، وزن پایین‌تری نسبت به مدل آلومینیومی دارا می‌باشد، اما جنس محکم‌تری را دارا می‌باشد. عموماً افرادی که به عکاسی سلفی علاقه زیادی دارند و همیشه در حال سفر و سلفی گرفتن هستند، به دلیل وزن کمتر از مونوپاد جنس فیبر کربن استفاده می‌کنند.

اندازه دسته مونوپاد

از دیگر موارد مهم در هنگام خرید مونوپاد، توجه به اندازه دسته مونوپاد می‌باشد. اندازه دسته برخی از مونوپاد‌ها به یک متر نیز نمی‌رسد و برخی دیگر تا سه متر طول دارند. افراد بایستی براساس نیازی که دارا می‌باشند، مونوپادی را انتخاب کنند که دسته آن طول مناسبی داشته باشد.

قدرت گیره نگهدارنده

یکی از اصلی‌ترین اجزا مونوپاد‌ها، گیره نگهدارنده موبایل یا دوربین می‌باشد که بر سر آن‌ها نصب شده است. گیره نگهدارنده مونوپاد بایستی از قدرت کافی برای نگهداری از موبایل یا دوربین برخوردار باشد. بسیاری از مونوپاد‌ها دارای این ضعف می‌باشند که گیره‌های آن‌ها به راحتی می‌شکنند و نمی‌توانند از موبایل کمی سنگین‌تر نگهداری کنند.

معرفی انواع مونوپاد

همانطور که در ابتدا مقاله نیز به آن اشاره شد، مونوپاد‌ها نیز انواع مختلفی دارند که با یکدیگر تفاوت جزئی از جنبه‌های مختلف دارا می‌باشند. در راهنمای خرید مونوپاد لازم است به معرفی انواع مونوپاد‌ها نیز بپردازیم تا شما عزیزان بتوانید انتخابی درست و صحیح داشته باشید.

مونوپاد معمولی یا سیمی

اولین نوع مونوپاد که بعید است تابحال کسی از آن خریداری نکرده باشد یا حتی آن را در نزد دوستان یا اطرافیان خود نداشته باشد، مونوپاد معمولی یا سیمی است. بر روی این نوع مونوپاد‌ها دکمه‌ای با نام دکتر شاتر وجود دارد که از طریق یک سیم در نزدیک گیره نگهدارنده به موبایل متصل می‌شود و می‌تواند عکس‌برداری کند.

یکی از معایب مونوپاد‌های سیمی، لرزیدن دوربین یا موبایل هنگام ضربه زدن به دکمه شاتر است که باعث می‌شود عکس تا حد بسیار کمی تار شود.

مونوپاد حرفه‌ای یا بلوتوثی

نوع دیگر مونوپاد که آن را با نام مونوپاد حرفه یا مونوپاد بلوتوثی نیز شناخته می‌شود که در سال‌های اخیر توسط بعضی از برند‌ها تولید شد. این مونوپاد‌ها گرچه نسبت به مونوپاد‌های معمولی قیمت پایین‌تری را دارا می‌باشند اما معایب مونوپاد معمولی مانند لرزیدن تصویر حین عکس‌برداری را ندارد.

لازم به ذکر است مونوپاد‌های حرفه‌ای دارای یک شاتر جدا می‌باشد که این امکان را به افراد می‌دهد تا در جایی مونوپاد را نصب کنند و با شاتری که از پایه جدا است، عکاسی کنند.

معرفی بهترین مونوپاد‌های بازار

در بخش آخر این مقاله لازم به است در وب سایت دسترسی به معرفی برخی از بهترین مونوپاد‌های بازار ایران بپردازیم.

مونوپاد هواوی - Huawei AF11 Selife Stick

یکی از بهترین مونوپاد‌های موجود در بازار ایران، مونوپاد هواوی مدل Huawei AF11 Selife Stick است. این مونوپاد از نوع معمولی و سیمی آن و دکمه شاتر آن بر روی بدنه آن قرار گرفته است.

این مونوپاد به دلیل اینکه از فیبر کربن ساخته شده است، وزن کمی معادل ۱۳۲ گرم دارد. از ویژگی‌های این مونوپاد، چرخش ۳۶۰ درجه‌ای و تنظیم زاویه آن می‌باشد. قیمت این مونوپاد در بازار ایران بین ۶۰ تا ۸۰ هزار تومان می‌باشد.

مونوپاد شیائومی - Selfie Stick Tripod Bluetooth Monopod

مونوپاد شیائومی مدل Selfie Stick Tripod Bluetooth Monopod می‌باشد که در دسته مونوپاد‌های حرفه‌ای و بلوتوثی محسوب می‌شود. این محصول توسط برند قدرتمند شیائومی در دو رنگ مشکی و طوسی عرضه شده است. این مونوپاد، دارای امکان چرخش ۳۶۰ درجه‌ای می‌باشد و از چراغ LED برای نمایش میزان شارژ خود برخوردار است.

همچنین از این مونوپاد می‌توان به عنوان پایه موبایل نیز استفاده شود.

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی نکاتی مهم و ارزشمند به عنوان راهنمای خرید مونوپاد پرداختیم و همچنین انواع مختلف مونوپاد را به شما عزیزان معرفی کردیم. ‌امیدواریم که از خواندن این مقاله نهایت لذت را برده باشید.

ثبت دیدگاه